Friday, June 17, 2011

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

http://www.movie-list.com

මේ කියන්න යන්නෙ චිත්‍රපටි ලෝකයේ ඉහලම ගෞරවයට පාත්‍ර වුණ, ඒ වගේම කවදාවත් විඳින්න බැරිකමක් ඇති නොවෙන One Flew Over the Cuckoo's Nest චිත්‍රපටිය ගැනයි. මේක මගේ මිතුරු ගනේගොඩ මහත්තය විසින් මට බලන්න කියල නිර්දේශ කරපු චිත්‍රපටියක්. එයා ඔය කට පුරා මරු සහ පට්ට කියන්න පුළුවන් චිත්‍රපටි ගණනාවක් නරඹපු, නරඹන සහ චිත්‍රපටි ගැන අදටත් හොඳ සංවාදයක යෙදෙන්න පුළුවන් මගේ හොඳ මිත්‍රයෙක්. ඉතිං මම මේක මට චිත්‍රපටි බාගන්න අවස්ථාවක් ලැබුණු මුල් අවධියෙදිම බාගත්තා.

McMurphy කියන්නෙ එක්තරා විධියක කම්මැලියෙක්. ඔහුට වැඩකරන එක එපා වෙලා තියෙන්නෙ. ඔහු හිතනව තමන්ට පිස්සු කියල පෙන්නන්න පුළුවන් නම් වැඩ වලින් මිදිල හිරේට වෙලා ඉන්න පුළුවන් වෙයි කියල. ඒ හින්දා ඔහු පිස්සු වැඩක් කරනව. ඒකෙදි තමන්ට පිස්සු කියල නීතියට ඒත්තු ගන්වන්න ඔහුට පුළුවන් වුණත් හිරේ වෙනුවට ඔහුට යන්න වෙන්නෙ මානසික රෝගීන් වෙනුවෙන් තියෙන නේවාසික සායනයකට. ඔහු එතන පාලනයේ හැමෝවම රවට්ටගෙන තමන්ට පිස්සු කියල පෙන්නගෙන ඉන්නව. එතනදි ඔහුට එක එක මානසික ව්‍යාධි වලින් පෙළෙන රෝගීන් එක්කම ඔහු වගේම බොරු පිස්සු අරන් ඉන්න කෙනෙකුත් මුණ ගැහෙනව. චිත්‍රපටියෙ කතාව ගලාගෙන යන්නෙ මේ රෝහල ඇතුලෙ මැක්මර්ෆිගෙ ජීවිතේ ගෙවෙන හැටි එක්ක තමයි. මානසික රෝගීන්ගෙ ජීවිත වලට අළුත් දේවල් එකතු කරන මැක්මර්ෆිගෙ ජීවිතේ වෙනස් වෙන්නෙ මේ ආයතනයේ ප්‍රධාන හෙද පාලිකාව වෙන Ratched නෝන ඔහුගෙ පිස්සුව හොඳ කරන්න පටන් ගැනීමත් එක්ක.

අපි පිස්සු කියන්නෙ මොකටද සහ පිස්සු කියන්නෙ ඇයි කියන කාරණා එක්ක කාටද ඇත්තටම පිස්සු කියන එකත් මේකෙදි මිනිස්සුන්ගෙ ජීවිත අස්සට ගිහින් කතා කරනව. අන්තිමේ අපි පිස්සො කියල කියන අයට අපට වඩා පිස්සු නැති බව තමයි තේරෙන්නේ...

චිත්‍රපටියෙ ප්‍රධාන රංගනය හොලිවුඩය අදටත් හොල්ලගෙන ඉන්න Jack Nicholson මහත්තයගෙන්. එතුමගෙ රඟපෑම් ගැන අපි මොකට කතා කරනවද? සුපිරිම නළුවෙක්නේ... ප්‍රධාන නිලිය විධියට Louise Fletcher නෝනත් බොහොම හොඳ දුෂ්ඨ රංගනයක යෙදෙනව. ඒ වගේම මානසික රෝගීන්ගෙ චරිත ටික රඟපාන සහයක නළු නිළියො සෙට් එකත් අපිව හිනස්සවමින් අපූරුවට රඟපානව.

ඇත්තටම මේක බලල අපිටත් පිස්සු හැදෙන්න පුළුවන්. නැත්තං තියෙන පිස්සු හොඳ වෙන්නත් පුළුවන්...



මගේ ලකුණු - 9/10

දැනගන්න සහ බාගන්න

1 comment:

  1. මේ ෆිල්ම් එක ගැනත් මං කාලයක් තිස්සෙ දැනගෙන හිටියා. ඒත් කතාව මොකක්ද කියල හරියටම දැනගත්තෙ දැනුයි. ඉස්සරහටත් පරණ මූවීස් ගැන තවත් ලිපි දාන්න. දීල තියෙන ලින්ක්ස් වලටත් තෑන්ක්ස්.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...